09124958358 - 09912807307 phone-icon

کسب درآمد از بسته بندی خشکبار

سال های اخیر به خصوص در کشور ما با بالا رفتن هزینه ها، بحث تورم و سخت تر شدن شرایط اقتصادی افراد، اشخاص به دنبال منابع جدید ملی و کسب درآمد بیشتر به منظور رفاه خود و اعضای خانواده هستند؛ به طوری که بتوانند آسوده تر زندگی را سپری کنند و سطح کیفی زندگی را خود را بالا ببرند. برخی افراد با ایجاد شغل دوم و یا حتی سوم و برخی از افراد با ایجاد شغل خانگی به هدف خود می رسند. صنایع غذایی نیز در همه جای دنیا یکی از پولسازترین صنایع می باشد و با داشتن زمینه گسترده و گوناگون بسیار دلیل موجهی برای داشتن طرفداران این صنعت می باشد. یکی از زیر مجموعه های آن فرآوری، تولید و بسته بندی خشکبار می باشد. در این مقاله به کسب درآمد از بسته بندی خشکبار می پردازیم.

کسب درآمد از بسته بندی خشکبار چقدر است؟

قطعا در هر شرایطی صنایع غذایی برای دارنده صاحب شغل ایجاد درآمد و کسب سود می کند و علت آن هم به شمار رفتن مواد خوراکی در دسته  نیاز اولیه انسان می باشد. البته باید این نکته را در نظر گرفت که محصول تولیدی باید قطعا بهداشتی بوده و دارای کیفیت بالایی باشد، زیرا رابطه مستقیم با سلامت انسان وجامعه می باشد. علاوه بر این تولید محصول با بسته بندی زیبا و با کیفیت مناسب به فروش محصول بیشتر کمک کرده و در انتها باعث افزایش سود بیشتر نیز می شود.برای محاسبه سود حاصل از بسته بندی خشکبار باید موارد زیادی، از جمله خرید مواد اولیه بسته بندی، ماشین آلات مورد نیاز برای این کار، قیمت تمام شده محصول، بهای فروش خشکبار، هزینه مکان و سایر هزینه ها را در نظر گرفت. اما به صورت میانگین سود خاصل از این کار در بررسی های مختلف 45 درصد محاسبه گردیده است.

حداقل سرمایه برای راه اندازی خط فرآوری و بسته بندی خشکبار

حداقل سرمایه برای راه اندازی این خط بسته به شروع کار با داشتن ماشین آلات نیمه اتومات یا اتومات متفاوت است. با توجه به نوسان قیمت ها میزان سرمایه لازم برای شروع این کار متغیر است، اما به صورت میانگین به آن اشاره می کنیم. این هزینه شامل: هزینه های مکان، خرید ماشین آلات، خرید مواد اولیه است. به صورت میانگین حدود مبلغ 600،000،000 تومان برای ماشین آلات سرمایه لازم است. این عدد برای مهر ماه سال 1402 می باشد که برای دریافت عدد به روزتر می توانید با کارشناسان شرکت آریا صنعت در ارتباط باشید.

ماشین آلات لازم برای راه اندازی خط بسته بندی خشکبار

به طور خلاصه و مفید اگر بخواهیم از دستگاه های خط تولید خشکبار نام ببریم، به ترتیب می توانیم از دستگاه تفت، دستگاه شورکن، دستگاه سرند جلوی دستگاه تفت، دستگاه طعم زنی یا لووک، دستگاه خشک کن سرندی و دستگاه بسته بندی استفاده کنیم. در صورت تمایل به داشتن خط تمام اتوماتیک داشتن تمام این ماشن آلات به همراه نوارهای بالابر و نقاله در بین دستگاه ها الزامی می باشد.

مناسب ترین دستگاه بسته بندی خشکبار

جواب این مساله را می توان به گونه های مختلف داد و برای پاسخ صحیح به آن باید سلیقه اپراتور و انتخاب نوع بسته بندی برای خشکبار را در نظر گرفت. به طور کلی محصولات خشکبار در سه مدل بسته بندی می شوند:

  1.  بسته بندی در پاکت سلفونی
  2. بسته بندی در ظروف یکبار مصرف
  3.  بسته بندی تک نفره

 برای هرکدام از این نوع بسته بندی ها دستگاه مخصوصی طراحی شده است. برای پک کردن محصول خشکبار در سلفون از دستگاه های توزین دار استفاده می شود، اما برای ظروف یکبار مصرف از دستگاه سیل وکیوم و همین طور دستگاه ساشه که برای بسته بندی تک نفره کارآمد می باشد. در صورتی که که بخواهیم حقیقت را بیان کنیم، مناسب ترین دستگاه برای بسته بندی خشکبار دستگاه های توزین دار است که در ابعاد و ظرفیت های مختلف به صورت اتوماتیک طراحی و ساخته می شود. این دستگاه به شکل دستگاه دو توزین، چهار توزین، شش توزین و مولتی هد ( ده توزین به بالا) امکان ساخت دارد.

تعداد توزین های دستگاه در واقع نشانگر سرعت وزن گیری و بسته بندی آن می باشد و با بالا رفتن تعداد توزین سرعت بسته بندی بالا تر می رود. از آنجایی که کاربرد دستگاه دو توزین و چهار توزین بیشتر است در ادامه بیشتر به معرفی این دو دستگاه می پردازیم.

معرفی کامل دستگاه دو توزین

باصرفه ترین دستگاه بسته بندی خشکبار در سلفون را از لحاظ هزینه می توان دستگاه دو توزین دانست، زیرا علاوه بر عملکرد مناسب و قابل قبول در سرعت و بسته بندی از نظر هزینه پایین ترین مبلغ پرداختی نسبت به بقیه مدل های دستگاه های توزین را دارا می باشد. عملکرد دستگاه بسته بندی دو توزین به صورت پنوماتیک و مکانیک بوده، که مدل پنوماتیک با استفاده از کمپرسور باد نیروی محرکه لازم برای جک ها را تامین می کند.

دستورهای لازم جهت فعالیت دستگاه از طریق PLC و HMI(تابلوی برقی دستگاه) توسط اپراتور به دستگاه منتقل می شود. محصول از طریق دو ترازوی دیجیتال که برروی دستگاه قرار گرفته و با توجه به وزنی که قبلا برای آن تهیه شده در داخل سلفون بسته بندی و درب آن توسط فک های جلوی دستگاه دوخته می شود. جنس سلفون و نوع آن می تواند مطابق با خواسته اپراتور از جنس (سلفون شفاف، سلفون مات، کاغذی، صدفی، متالایز و…) می تواند باشد. در صورت تمایل می توان لوگو یا نوشته تبلیغاتی دلخواه را برروی سلفون چاپ کرد و دستگاه از طریق سنسور چشمی که برای آن تعبیه شده می تواند دوخت را با توجه به چاپ روی سلفون انجام دهد. از امکانات دیگر برروی دستگاه دو توزین می توان به سیستم تزریق گاز و تاریخ زن اشاره کرد.

معرفی کامل دستگاه چهار توزین

تمامی موارد ذکر شده برای دستگاه دو توزین، شامل دستگاه بسته بندی چهار توزین نیز می شود و هیچ تفاوتی از نظر ساختار و آپشن ها وجود ندارد. تنها مساله و اختلاف این دو دستگاه در تعداد توزین ها (ترازو های دیجیتال) دستگاه می باشد که سبب تفاوت در سرعت بسته بندی می شود. سرعت پر کردن و دوخت دستگاه چهار توزین بیشتر از دستگاه دو توزین می باشد، البته این مساله باعث بالا رفتن قیمت دستگاه نیز می شود که امر طبیعی است. در زیر دستگاه چهار چرخ تعبیه شده که با داشتن وزن نسبتا بالا به راحتی می توان دستگاه را در صورت نیاز جابه جا کرد.

آریا صنعت، از تولید کنندگان و عرضه کنندگان بزرگ انواع دستگاه بسته بندی با قیمت فوق العاده و خدمات پس از فروش قوی است. جهت دریافت مشاوره رایگان و یا خرید غیر حضوری و حضوری با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری این مطلب:
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها